Foodblog met ervaringen en recepten van een kookschool eigenaar.
Desiree is chef, keukendocent, schrijver ( "Koken is een eitje" 2012), eigenaar van De Bonte Tafel; culinaire producties en bestuurslid SlowFood WestFriesland. De Bonte Tafel geeft sinds 2005 kookworkshops, verzorgt catering, organiseert culinaire evenementen, culinaire educatie, excursies en veel meer...

donderdag 1 april 2010

Paas Choc

Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n Paashaas. Het lijkt alsof we net Kerst achter de rug hebben en dan moeten we met z'n allen gelijk weer aan de Paasstol die enkele maanden geleden nog Kerststol heette. En dan al die kilo's (foute) chocolade. Voor gewone chocolade hoef je mij niet meer wakker te maken. Ja, wat chocolade betreft ben ik een snob en kom er alleen nog uit voor de bijzondere chocolade maaksels van een echte chocolatier. Het liefst een kleine ambachtelijke chocolatier, een vakman of vrouw die hemelse chocolade schepsels creeert die er uit zien als pure kunststukjes. Ik hoef maar vijf geweldige bonbons. Ik ben helemaal voor delen, maar deze speciaal uitgekozen mini cadeautjes deel ik met niemand. Dit doe ik veel te weinig en dat komt omdat er eigenlijk niet veel hele speciale chocolatiers zijn. Waarschijnlijk maar goed ook, anders zou mijn 'waistline' in de gevarenzone komen. Ga je met Pasen naar Brussel:www.marychoc.com
Parijs:www.patrickroger.com Londen:www.williamcurley.co.uk
Maar ook in Nederland hebben we http://www.chocolateriepierre.nl/ in Hillegom.
Hillegom ligt in de bollenstreek, dus ga je straks tulpen kijken rijd dan even langs Pierre voor een cadeautje aan jezelf, of voor anderen die goede chocolade weten te waarderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten